Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Anasayfa Galeri Anasayfa ilef Fotoğraf Atölyesi
Kayıtlı kullanıcılar
Kullanıcı adı:

Şifre:

Beni hatırla     
» Şifremi unuttum
» Yeni üye
Rastgele fotoğraf

006


Gelişmiş arama
En iyi fotoğraflar
Yeni fotoğraflar

Ogrenci Portfolyolari


(Toplam görüntülenme: 32767)
Altkategoriler
Barkin Bulbul (33)
1986 Ankara dogumluyum. Fotografa olan ilgim, babamin Yachica marka fotograf makinesini iki uc kare aile fotografi cekeyim diye bana vermesiyle basladi. Bu ilgi benim gelecegimi sekillendirmemde, yani universite ve bolum secimimde etkili oldu. Universiteyi kazanir kazanmaz ilk yaptigim is fotograf kursuna yazilmak oldu. Egitimden sonra ilk profesyonel makinem Nikon’la cekimlere basladim. Fotografa baslayan cogu insan gibi sokaklarda kedi kopek kovalarken universite 2. sinifta degerli hocalarim Atila Cangir, Tuba Kanli ve Tolga Hepdincler’le tanistim. Hocalarimin yonlendirmeleri ve yardimlariyla fotografin buyusune tamamen teslim oldum. Bircok fotografci taniyarak ve onlarin fotograflarina bakarak fotograflarimi daha bilincli, kurallar cercevesinde cekmeye basladim. Ilef fotograf atolyesinde film banyo ve kart baski tekniklerini ogrendim. Yine atolye icerisinde stil life fotograf cekimleri ve reproduksiyon cekimleri gerceklestirdim.2007 yilinda Bursa Uludag Universitesi fotograf toplulugunun duzenledigi 4.UFAT fotograf gunlerinde "Oteki Ankara" isimli calismamin dijital gosterimini yaptim. s?imdi ise profesyonel anlamda organizasyon ve tanitim fotografciliginin yaninda gunluk hayatta doga fotografciligindan, belgesel fotografciliga kadar genis bir yelpazede cekimler yapiyorum.

2004Â?2012 yillari arasinda yaptigim cekimlerden derledigim fotograf calismalarimi sizlerin seyrine sunuyorum. Herkese bol fotografli gunler dilerimÂ?

Beril Yarkin (57)
Kucuklugumden beri fotograf cekmeyi cok sevdigim icin her firsatta elimde makinem (ki kendisi herhalde Kodak'in ilk makinelerindendi ama net cekiyordu!ben ona "abi" diyordum.) Dag bayir, firsatlar elverdikce ulke ulke gezdim durdum ve sosyal icerikli hicbir seyden hoslanmadigimi kesfettim. Ama asil fotograf maceram Atila Hocadan Coolpix'i duymamla basladi. Ozene bezene siparis ettigim Nikon Coolpix 2500'u ilk gordugumdeki hayal kirikligim anlatilmaz ; ama bu turist makinesi goruntusu de beni yildirmadi . Atila Hocanin sozunu dinleyip daha cok kitap karistirmaya, bakmaktan cok gormeye ve tabi ki de taklit etmeye basladim. Ancak icimdeki "madame" ruhu dag-tasi ya da dogal insanlari reddediyordu ; sade guzellige inanmadigim icin benim bol makyajli, bol aksesuarli kisaca suslu insanlari cekmem lazimdi. Genelde ic mekanda yetersiz isik kosullarinda calistigim icin hareketli fotograflar elde etmeye basladim. Onceleri cok sinirimi bozsa da bu yolla hareketle tanistim ve su anda cokca kullaniyorum. Ayrica yansimalari ve aynayi da kullanmaya calsiyorum ve hem siyah-beyaz , hem renkli calisiyorum. Bol boyali moda ve reklam fotograflarina ve portrelere ilgi duyuyorum ama poz verecek birilerini bulamadigim icin genelde kendi portrelerimi cekiyorum. Poz vermek isteyenlere duyurulur!
Bora Ulutas (25)
1978 yilinda Ankara'da dogmusum. Dokuz ay sabredememisim; yedi bucuk ayda gelmisim dunyaya. Universite oncesi yillarim Istanbul, Ankara, Izmir ve Bodrum'da gecti. En cok Bodrum Lisesindeki haytalik yillarimi ozlerim. L'Université Americaine de Paris'de (Paris Amerikan Universitesi) Uluslararasi Iliskiler bolumunu bitirdim. Bu sebeple Paris'te dort bucuk yil kaldim.

Paris'teki okulumda bir ay gibi kisa sureli bir Temel fotograf teknigi egitimi aldim. Fakat fotografa ilgim daha once de vardi fakat kendime ait bir makinem yoktu. 3 yil once edindigim Minolta SRT 101 ve 58mm objektifim sayesinde daha sik fotograf cekmeye basladim. Aldigim teknik egitim bana benim istedigim sonucu alabilme yetisi verdi. Hem de artik cektigimi kendim kagida basabiliyordum.

Fotograflarimin cogunu Paris'te cektim. Portrelere daha fazla yer veriyorum. Daha cok cevremdeki insanlarin portreleri uzerine calistim. Dogal isik kaynaklarini daha siklikla kullansam da yapay isik kaynaklari kullandigim portreler de var. 58mm objektifimin bana gore en buyuk avantaji alan derinliginin kucuk olmasidir. Netledigim objenin cercevede one cikmasi hosuma gidiyor. Yeterli gun isiginda dahi alan derinligini kucultebilmek icin mumkun oldugu kadar dusuk hizli film kullaniyorum ki diyaframi en dusuk degerde tutabileyim. Portrelerde mekanin sadece netsiz yumusak bir fon olarak kalmasini tercih ediyorum.

Aldigim egitim teknik dusunmeme yol actigindan, teknik tercihlerimin bilincaltimda nasil bir dunya gorusunu temsil ettigini hic sorgulamadim. Bu tarz bir sorgulama (uyanis da diyebiliriz) burada, Ankara Universitesi'nde gerceklesiyor. Aldigimiz kuram agirlikli egitim her alanda oldugu gibi fotograf alaninda da bizi hareketlerimizi sorgulayarak, etken birey olmaya yonlendiriyor. Fotograf derslerinde dahi unlu fotografcilarin hayatlariyla calismalari arasindaki bagin onemi vurgulaniyor. Tum bunlar sayesinde fotografi sadece bicimsel olarak degil, anlamsal (iceriksel) olarak da kontrol edebilmeyi umuyorum.

Cunku fotografin yasamimin ve meslegimin buyuk bir bolumunu olusturmasini istiyorum.

Fethi Magara (76)
1981 yilinda Ankara'da dogdu. Tevfik Fikret Lisesi ve KKTC Turk Maarif Koleji'nde ortaogretimini tamamladi. Ankara Universitesi Iletisim Fakultesi'nde okurken, Fotograf ve Grafik Ana Bilim Dali Baskani Atila Cangir�in yonlendirmesiyle fotograf cekmeye basladi. Karanlik oda ve siyah-beyaz baski denemelerinin ardindan reklam fotografina yoneldi.

Egitimini tamamladiktan sonra, bircok ulusal ve uluslararasi projede TRT produktoru Kemal Bendes�le birlikte calisti. 2003 yilindan buyana reklam fotografciliginin cesitli alanlarinda calismalar yapmaktadir.

Avrupa Komisyonu, Eurovision, Redevco, Swiss Otel, TRT gibi bircok kurum ve markayla calisma firsati bulan sanatci, halen, Ankara Universitesi Iletisim Fakultesi'nde reklam fotografciligi dersleri vermektedir.

Kisisel Portfolyo, Profesyonel Portfolyo, Panoramik Ankara
Hakan Babacan (55)
1979 yilinda Gelibolu da dogdum. Yasama sevincimi tiyatroda buldum. Tiyatro hayalimi gerceklestiremeyince kendimi sinemaya yonelttim. Ankara Universitesi Iletisim Fakultesi Radyo Televizyon Sinema Bolumunu kazandim. Film ve fotografta hayallerimi gerceklestirmek istiyorum.Hayallerime kaciyorum, isik izleriyle oynuyorum.
13 numara, Benim Sinemalarim ( 24fps ), Kaos
Ishak Kalac (29)
Bu bolumde yer alan fotograflar, ogrencinin 27 Mayis-3 Haziran 2002 tarihleri arasinda gerceklestirdigi "Uzak Bir Kentin Insanlari" adli sergisinden derlenmistir.
Mehmet Kursat Deger (36)
"TILT-SHIFT" ANKARA

Bu fotograf projesi Ankara’ya simge olmus binalarin, Ankara’yi temsil eden yerlerin minyaturlestirme (tilt-shift) teknigi ile cekilmis fotograflarindan olusmaktadir. Fotograflar, Atakule ve Buyuksehir Belediye binasi olmak uzere, Ankara’yi genel bir sekilde goren noktalardan cekilmistir. Cekimler esnasinda "tilt-shift" teknigi kullanilarak Ankara’nin mimari ozelliklerini yansitan binalar cevrelerinden soyutlanmistir ve minyatur etkisine sahip fotograflar elde edilmistir. Umarim yogun caba sarf ederek cektigim fotograflari begeni ile izlersiniz. Ilk projemin heyecanina ortak olan ve projemin bas mimari olan hocam Atila CANGIR’a, projemin sekillenmesinde yardimci olan Tugba TAs? hocama, yorumlariyla ve secimleriyle yardimci olan Alper GOBEL, Yaprak KOCAK ve Azer Gizem ERTEN’e, ekipman destegini esirgemeyen Yunus Emre BAs?TABAK’a cok tesekkurler

Meric Ozan (30)
82'de Ankara'da dogdum; ama, Izmir'de buyudum. Iletisim Fakultesi'ni kazanip Ankara'ya geldigimde hazirlik sinifinda bir temel fotograf kursuna katilmamla basladi fotografla iliskim. Birinci siniftan itibaren aldigim fotograf dersleriyle fotograflarimin gittikce daha bir butunsellik icinde sekillendigini dusunuyorum ve katkilarindan dolayi hocalarima tesekkur ediyorum.
"Sakarya Caddesi'nde Yasam" calismamin bu bolumu dort aylik bir surede olustu ve ayni konu uzerinde calismalarim suruyor. Sakarya'yi hissetmeyi ve hissettirmeyi istiyorum...

Neslihan Orhan (19)
Yalnizlik;ufacik bir kelimenin icine nasil sigabilmis?
Bir ihtiyarin yuzundeki cizikler gibi bu yikik duvarlar belki de coktan gitmis olanlarin bize biraktigi ogutlerdendir kim bilir. Kac ani yuklendi de yikildi o duvarlar? s?imdi ise tozlari, catlaklari, eskiligiyle, terk edilmisligin sessizligiyle objektife tebessum ediyor.
Bir ermis edasindaki huzur gibi…
Sessizlik ki kulaklari sagir eder…
Sessizlik ki bir omre bedel.

Reyhan Meral (94)
1983’te dunyaya gelmisim. Hala anlayamadigim bu garip sistemde resim yapmanin gizini cocukken kesfettim. 2004’te Ankara Universitesi Klasik Arkeoloji bolumunden mezun oldum fakat bunla yetinemedim, bir kez daha sinava girdim. Guzel sanatlari duslerken kendimi Ilef’te buldum ve gercekten kendimi buldum. Cunku resim askim fotografa donusmeye basladiÂ?Fotograf kendimi ifade edis tarzimi olusturmama yardim etti. Fotografi gormemi saglayanlara, fotograflarimi gorenlere sonsuz tesekkurlerÂ?
Benim Kirik Heykellerim
Serdar Abdyrasulov (37)
Tuba Ayten (24)
Ugras Bingol (42)


Bulunan: 0 sayfada 0 fotoğraf. Görüntülenen: 0 - 0 arası.

Bir kategori seçin




Her sayfada kaç fotoğraf olsun? 

 

© 2003-2006 ilef Ankara Üniversitesi   İletişim Fakültesi Fotoğraf Atölyesi Tüm hakları saklıdır.
© Fotoğrafların tüm hakları fotoğrafçılarına aittir.
4images ile yapılmıştır.1.7.4 Copyright © 2002 4homepages.de

RSS Feed: Ogrenci Portfolyolari (Yeni fotoğraflar)